preloder

Palveluehdot

Palveluehdot

Nämä palveluehdot soveltavat Suomen lakia.

1. Sopiminen, laskuttaminen ja maksaminen

1.1 Ennen projektin aloittamista mainostoimisto Visio Design antaa asiakkaalle eritellyn hinta-arvion, joka vastaa valmiin projektin lopullista summaa.

1.2 Jos asiakas kesken projektia haluaa lisätä sopimukseen palveluita, mainostoimisto antaa näistä hinta-arvion asiakkaalle ja lisää ne lopulliseen laskuun.

1.3 Asiakas sitoutuu maksamaan 40 prosenttia lopullisesta hinnasta etukäteen mainostoimistolle, jos ei muuta ole sovittu.

1.4 Asiakkaalla on myös mahdollisuus erikseen ehdottaa osamaksua mainostoimistolle. Mainostoimisto päättää asiasta tapauskohtaisesti.

1.5 Mainostoimisto aloittaa työnsä vasta kun projektista on tehty kirjallinen sopimus ja kohdassa 1.3 mainittu 40 prosentin osuus on maksettu.

1.6 Maksuehto on neljätoista (14) päivää laskun päivämäärästä. Viivästyskorko määräytyy korkolain (633/1982) mukaan.

1.7 Mainostoimistolla on oikeus siirtää sopimukseen perustuvat saatavansa kolmannelle osapuolelle.

1.8 Jokainen sopimusmuutos on tehtävä kirjallisena ja molempien sopijapuolten hyväksymänä.

2. Mainostoimiston velvollisuudet

2.1 Mainostoimisto on vastuussa siitä, että asiakastyöt ja -projektit toteutetaan asianmukaisesti ammattitaidolla ja ylläpitäen alan standardeja.

2.2 Mainostoimisto sitoutuu noudattamaan asiakkaan ohjeita ja toiveita sekä toimimaan asiakkaan edun mukaisesti suorittaessaan toimeksiantoa.

2.3 Mainostoimisto sitoutuu pysymään asiakkaan kanssa sovitussa aikataulussa.

2.4 Mainostoimisto on velvollinen säilyttämään asiakkaan projektia varten luovuttamaa mainosmateriaalia huolellisesti.

2.5 Mainostoimisto vastaa siitä, että sen toteuttama mainonta on lain ja hyvien tapojen mukaista.

3. Asiakkaan velvollisuudet

3.1 Asiakas on vastuussa siitä, että antaa mainostoimistolle oikeat ja riittävät tiedot projektin suorittamista varten, sekä vastaa mainostoimistolle projektia varten mahdollisesti luovuttamansa materiaalin lainmukaisuudesta.

4. Asiakasprojektin suorittaminen

4.1 Asiakasprojekti on suoritettava sovitussa aikataulussa, ammattitaitoisesti sekä alan laatustandardeja noudattaen.

4.2 Mainostoimisto voi käyttää projektia suorittaessa alihankkijoita, jolloin mainostoimisto vastaa alihankkijoiden työn laadusta.

4.3 Projekti katsotaan suoritetuksi, kun se on sopimusehtojen mukaisesti suoritettu loppuun ja asiakas on projektin hyväksytysti vastaanottanut.

4.4 Projektien hintaan sisältyy pääsääntöisesti kaksi revisiota, jos sopimuksessa ei muuta ilmoiteta. Tarvittaessa revisioita voi olla useampi, jolloin kulut lisätään laskun loppusummaan sopimuksen mukaisesti.

4.5 Asiakkaan on ilmoitettava mahdollinen huomautus kirjallisena neljäntoista (14) päivän kuluessa valmiin projektin vastaanottamisesta. Projekti katsotaan suoritetuksi, jos asiakas ei tämän ajan  kuluessa lähetä kirjallista huomautusta.

5. Asiakkaan oikeudet aineistoon

5.1 Suoritettuaan laskun sopimuksen mukaisesti asiakas saa täydet oikeudet kaikkeen projektia varten tuotettuun materiaaliin, jonka asiakas on hyväksynyt. Tämä ei koske keskeneräisiä töitä tai työtiedostoja.

5.2 Mainostoimisto hankkii asiakkaalle kaikki kolmansien osapuolille kuuluvat luvat, tekijänoikeudet ja suostumukset. Erityistilanteissa mainostoimisto on vastuussa informoimaan asiakasta mahdollisista käyttöoikeuksia koskevista rajoituksista.

6. Mainostoimiston oikeudet referensseihin

6.1 Mainostoimisto saa signeerata asiakkaan mainontaa ja käyttää tuottamaansa asiakkaan julkiseen jakeluun tarkoitettua materiaalia kaupallisina referensseinä. Mikäli asiakas ei halua materiaalia käytettävän referensseinä, tulee siitä ilmoittaa sopimuksessa erikseen.

7. Salassapito

7.1 Sopijapuolet sitoutuvat pitämään luottamuksellisina sopimuksen ja projektin suorittamisen yhteydessä saamansa tiedot toistensa yrityssalaisuuksista. Tämä kohta on voimassa myös projektin ja sopimuksen päättymisen jälkeenkin.

8. Vahingonkorvaus ja vastuunrajoitukset

8.1 Sopijapuolet vastaavat toisilleen sopimusta tai ehtoja rikkomalla aiheutuneesta välittömästä vahingosta. Sopijapuolet eivät ole vastuussa toisilleen aiheutuneesta epäsuorasta vahingosta. Epäsuoraksi vahingoksi lasketaan esim. tiedostojen tai tietojen tuhoutuminen ja niistä aiheutuvat kulut.

8.2 Sopijapuolet ovat kuitenkin vastuussa epäsuorasta tai välillisestä vahingosta, jos sen on aiheuttanut tahallisuus tai törkeä huolimattomuus.

8.3 Sopijapuolten vastuu vahingosta on enimmillään se, mikä on mainostoimistolle kyseisestä projektista maksettu loppusumma.

8.4 Sopijapuolet eivät vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka aiheutuvat sopijapuolten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei inhimillisellä harkinnalla olisi voinut ottaa huomioon sopimusta tehdessä.